JĘZYKI OBCE

Znajomość języka angielskiego i hiszpańskiego przez uczniów jest jednym z naszych priorytetów. Lekcje z języka obcego odbywają się 5 razy w tygodniu.

System jest zaplanowany następująco:

W klasach I-III dzielimy klasy na pół i dzieci uczą się języków w bardzo małych grupach.

W klasach IV – VI przygotowujemy dzieci z obu języków do poziomu B2.

Klasy VII – VIII to klasy z nauczaniem w trzech językach, po polsku, angielsku i hiszpańsku. Nie uczymy już języków ale nauczamy przedmiotów w tych językach.

W liczbach wygląda to następująco:

język obcy nowożytny (angielski): minimum wymagane przez MEN na I etapie edukacyjnym (klasy I-III): 64 godziny w roku szkolnym; w KOLUMBUSIE realizujemy 160 godzin nauki języka angielskiego rocznie.

język obcy nowożytny (hiszpański): nie jest wymagany w I etapie edukacyjnym; w KOLUMBUSIE realizujemy 160 godzin nauki języka hiszpańskiego rocznie.

W klasach IV – VI każdy z języków obcych jest realizowany w wymiarze 160 godzin rocznie.

Przygotowanie do trzyjęzycznego nauczania obejmuje w sumie: około 1000 godzin każdego języka obcego w ciągu 6 lat nauki.

Pod koniec każdego roku uczniowie mogą przystępować do egzaminów Cambridge z języka angielskiego i przy pozytywnej ocenie otrzymują certyfikaty: YLE, KET, PET. Egzaminy z języka są dodatkowo płatne.

klasa 2 – Starters (YLE) poziom poniżej A1

klasa 3 – Movers (YLE) poziom A1

klasa 4 – Flayers (YLE) poziom A2

klasa 5 – Key for schools (KET) poziom A2

klasa 6 – Premilinary for schools (PET) poziom B1

W nauczaniu języków podręczniki nie odgrywają wiodącej roli, staramy się dzieci „zanurzyć” w języku, bawiąc się, grając w gry, prezentując bajki w danym języku, odgrywając scenki z życia codziennego, eksperymenty naukowe, śpiewając piosenki, dostarczając lektury i ciekawe pomoce w danym języku.